Laxen!!!

Laxen är en Kallblodig travare som är född 2001-04-01 uppfödare Persson Jan-Olov.   e. Elding  u. Järvsö Sara  Gick på travet till 2010-09-01 och 2011-06-27 köpte Sofia han.    Jag fick hem Laxen för cirka 1 månad sedan och håller på att omskola honom till en ridhäst. Jag utbildar honom inom Western och vi har gjort stora framsteg!!    Man kan inte annat än älska den hästen han är så otroligt snäll och lätt lärd och gör allt för att göra rätt för sin ryttare, visst har han haft lite olater men dom försvann ganska fort eftersom jag vart lite
Laxen är en Kallblodig travare 
född 2001-04-01
uppfödare Persson Jan-Olov.  
e. Elding  u. Järvsö Sara 
Gick på travet till 2010-09-01 och 2011-06-27 köpte Sofia han.

Jag fick hem Laxen för cirka 1 månad sedan och håller på att omskola honom till en ridhäst. Jag utbildar honom inom Western och vi har gjort stora framsteg!!   
Man kan inte annat än älska den hästen han är så otroligt snäll och lätt lärd och gör allt för att göra rätt för sin ryttare, visst har han haft lite olater men dom försvann ganska fort eftersom jag vart lite "bestämd". vi har även tränat en hel del Parelli vilket han uppskattar!  

Vi har varit i ridhuset några gånger på ridtravarna och tränaren var chockad över hur snabbt han lärde sig nya saker, men bara för det blire det väll ett bakslag.   
Jag kommer att ha han på foder till slutet av hösten kanske lite längre.. Tills dess är mina mål att han ska bli en säker ridhäst och klara de lätta klasserna i western :)    

Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0