Gårdagens tur!

Igår red jag och Laxen, Josefina och Warris och Anci och Zebbe på "långtur". Jag ville klättra upp för berget för att Laxen skulle få bygga lite muskler! Det var väldigt blött på vissa ställen så det blev som en hinderbana;) när vi kom upp på toppen tog vi en fikarast även hästarna fick lite gosaker. Sedan red vi ner via skogen och stigen var lite förstörd på vissa ställen av skogsmaskiner :@ fast dom måste ju oxå göra sitt jobb;) det var väldigt mysig skritt tur och vi tog en lite trav och jag red barbacka och laxen var pigg så det var ingen bra ekvation... Tror aldrig jag skrattat så mycket för man varit nära på att ramla av!! Skrattade hela tiden för det var helt omöjligt att sitta på en pigg travande Laxen i skogen;)

Sedan vart det till och massera hans stela rygg med gröngröt, han tyckte det var så skönt och läppen hängde han nästan somnade:3

Idag blire inge ridning för mig, dels för att jag är sjuk och så behöver nog Laxen 1 vilodag!

/Johanna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0