Mitt mål med Bravado

Mina mål med Bravado är att få honom till en stabilare ridhäst. Jag vill inte ha något mål med honom som att han ska hoppa 1 meter i sommar, för jag vet att blir han en stabil ridhäst och får upp sin balans så kommer han flyga över högre hinder än så, tids nog. Inte det här året och kanske inte året efter det men kanske sen?

I sommar kommer mycket fokus ligga på skritten och traven, övergångar, göra mycket halt och rygga för att bygga upp han rygg, i ridningssyfte. Han är ett stort muskelpaket redan, men han är "felmusklad" för ridningen, eftersom han har varit travhäst.
När han har blivit så pass balanserad och lugn så att vi kan börja med galopperna igen, ska vi göra det men behöver han nästan hela sommaren till at balansera upp sig i traven, då får han den tiden för jag vill inte ta en massa genvägar med honom, då kommer jag aldrig förlåta mig själv. Nu tror jag inte att det kommer ta hela sommaren men man vet aldrig vad som händer..

Nu ger vi oss rätt ut i den svåra vägen till at skola om en häst, hoppas att ni följer med oss på resan!! :)

Elin 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0