Midsummer Western Games!!

klev upp 5 imorse efter att ha gått och lagt mig halv 1, kom hem ifrån spanien igår men det var bara att palla sig upp och dra iväg till stallet. Táck till tusen Elin för att du badade go pruppen och packade i ordning allt åt mig! Hämtade in en halv trött pålle och började göra iordning honom och packade det sista sedan kom min snällla morbror Mats och plockade upp oss och vi rullade in mot staden. Där plockade vi upp Flora och Christian som var så snälla och ställde upp som funktionärer <3

När vi var framme på Härösand ridklubb skrev jag in mig och Laxen och köpte nummer lappar, Vi alla hjälpte till att göra han så fin som möjligt. BÖrjade värma upp på ute planen och det känndes helt okej med det 2 delade bettet och han fattade jätte fina galopper och gick fint i traven och då rider det fram en snäll tjej och säger att jag inte får rida på det bettet och jag bara vaa faan!!! så när mitt namn ropades in på banan stod jag och bytte bett. eftersom det är små skruvar som man måste skruva upp tog det extra lång tid :@ Men vi dundrade in på banan flåsandes och startade..

Det gick bra till en början sedan när jag skulle fatta galoppen så åkte min sporre ner på foten så det var "tomt" och jag fattade inte det fören vi var halv vägs genom volten! sedan skulle vi ju sakta av till jog (långsam variant av trav) vilket inte Laxen riktigt tyckte och bettet var ju ovant så det var en snabb trav med en lång stop sträcka! failade lite och hamnade bakom konen men lossades inget om utan backade och line up.
Sedan gick vi ut på frkantspåret och gjorde en plesuer. Förutom den Snabba traven så gick det helt okej även fast jag fick sitta med ett järn grepp för att han inte skulle sicka, men vi kom 4 vilket var jätte roligt!!

Sedan efter 2 klassers vila körde vi en Western riding E som gick jätte bra, även fast han travade snabbt och jag hade mitt järn grepp så krossade vi inga koner och red inte fel ;) FIck även till perfekta höger och vänster galopper!! Vart en tredje placering av 7 ilket var helt suveränt jag som hade som mål att inte bli diskvalisserad med tanke på det konstiga bettet och att jag inte kunna förbereda mig något, visst hade jag fått haft mitt vanliga bett och hade jag inte tappat sporren så hade det såklart gått bättre men det ska jag inte tänka på utan det här var våran första tävling och han skötte sig perfekt skulle inte kunna vara mer stolt!!!

Jag var även med i en pleuser då vi kom 5 hade jätte bra trav men galoppen kikade han i och raceade... men det är helt fantastiskt med 3 placeringar första gången och i topp 3!! :D gladare tjej får man leta efter <3

Det kommer komma lite bilder men har inte hunnit fått in alla i datorn än så ni för nöja er med 1 ska även senare förklara de olika klasserna och mönstern ;)

/ Johanna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0