Laxjärven

Första hästen är riden och klar. Jag red med Anci och idag provade jag ett annat bett som ska fungera inför tävlingen. Han funkade ganska bra på det, men bromsen sitter inte riktigt där vi vill ha den;)
Sen tror jag inte bara att det är bettet. Laxen är precis som Bravado, en travhäst som håller på att skolas om. Ibland behöver de en paus och bara ta det lugnt eftersom det är så mycket att ta in.
Laxen har utvecklats otroligt mycket, så vi får se hur Johanna gör när hon kommer tillbaka. Efter tävlingen kanske han får en välförtjänt skrittvecka utan några krav? :)
Aja, vi får se hur Johanna tycker att han känns!

Nu är jag hemma ett tag, för att sedan åka upp och rida min fining. Blev lite ändrade planer, han blir riden idag och imorgon och vilar på onsdag istället;) Jag såg på honom igår att han ville ut, det syns på hela honom. När han blir så står han bara och tittar ut på ett speciellt sätt.. Så idag gör vi sällskap med Lotten och fina Warris. Så jag utvärderar det ridpasset senare!
Ha det bra i det fina vädret!
Elin

Haha, Laxen är så söt ibland.. Det här är en ovisad bild från en promenad med hästarna;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0