Igår och idag!

Igår skodes Bravado, han fick då sina ridhästskor och han skötte sig superbra!
Jag och Bravado gick efter det en promenad ca. 30 minuter. Han gick i tränset utan bomull i öronen och han var jättduktig, var lugn hela tiden och bara myste. Han älskar promenader, jag tror att han tycker om att ha kontakt med mig på marken också. Vi gjorde böjövningarna som Lotten visade oss och han gjorde dem riktigt bra!

Sen väntade jag i nästan två timmar pga olika förseningar och hux flux efter dem två timmarna så satt jag på hästryggen och hade Lotten som sällskap. Mycket trevligt som vanligt. Vi red vägen som går runt Grubban med vände efter en åker och galopperade  där för att hästarna skulle få sträcka på sig. Laxen skötte sig super och var jättefin trots bettbytet inför söndag.  Sen red vi in på en gammal "klätterväg" som hade vuxit igen, men nu hade skogsmaskiner kört där och när de är klara ska vi städa upp ev kvistar osv så ska vi försöka ha den öppen, då det är en mycket bra backe som hästarna verkligen måste jobba i!
Efter 6 och 1/2 timme var jag hemma igen!

Idag skulle mamma ta med sig Emilio och följa med mig och Bravado på en promenad. Hade tänkt att han skulle promenera båda vilodagarna eftersom han tycker om det så mycket! Men såklar hann vi femtio meter så åskade det... Så vi vände eftersom vi inte ville att varken Emilio eller Bravado skulle bli skrämda om det skulle bli värre. Vi får ta den promenaden en annan dag istället.

Imorgon ska jag vara i stallet strax före nio och rida Laxen igen tillsammans med Anci och Zebbe. Bravado ska även han gå imorgon. Sen kanske det blir en häst till om jag har tur, en häst som jag saknat så otroligt. Eller så ska jag rida honom på lördag, vet ni vem jag pratar om? ;)

Slänger upp ett par bilder från gårdagens promenad!


Ojdå nu blev dem felvända... Men måste sova så ni får leva med det!
Ha det så ses vi imorgon eftermiddag efter stallet!
Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0