Hej igen

Jag kom hem sent igår och var jätte trött, så därför kunde jag inte uppdatera igår kväll!!

Kl sex åkte jag iaf till stallet igen och skulle då rida Bravado. För en gångs skull såg han inte ut som en lerpöl så jag blev klar på 30 minuter då istället för 45-60 minuter...
Vi red sedan och mötte Lotten och Warris. Vi bestämde oss för att rida en bit efter landsvägen och sen in i skogen till "hoppslingan" som är en stig i skogen med träd i olika storlekar. Så igår klev Bravado för första gången över ett träd som var ca 50 cm hög. Han blev jätte trött i musklerna så han blev lite snubblig men han skötte sig bra som vanligt. Fast ena gången när vi skrittade efter vägen lyckades han köra in hoven i en tuva och gick nästan ner på knä, men han har ändå bra balans så han lyckades ta sig upp mycket fort. I en sådan situation skulle många hästar gått omkull på riktigt.

Nu när vi är inne i den träningsperiod när vi bara skrittar och travar och Bravado tar det bättre än vad jag trodde faktiskt, han har försökt galoppera två hånger på en vecka utan att stressa upp sig och jag känner att han redan nu har blivit starkare i ryggen och att han börjar förstå hur han ska balansera upp sig på ett bra sätt. Vi har förstås en låååååång väg kvar men det är en ära att iaf få inleda honom på den här resan, det här kommer bli en kanon häst. Känner på mig att han kommer bli en duktig hopphäst, tänkte börja prova på det lite senare i sommar, kanske i Juli någon gång!!
Idag ska han ridas igen och imorgon går vi en promenad plus att jag ska rida Laxen, så vänta er mer uppdatering på bloggen, ska vekligen försöka blogga efter stallet idag också!
Elin




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0