Glest mellan inläggen..

Men med två hästar att rida och cykla fram och tillbaka plus att försöka leva här hemma, det tar tid och jag hoppas att ni förstår. Johanna kommer hem imorgon ganska sent så jag hoppas att hon uppdaterar på söndag efter tävlingen. Då när hon är hemma så blir det ju två som uppdaterar och det blir bara en häst att ta hand om.

Idag var jag i stallet klockan nio och skulle rida Laxen med Anci och Zebbe.. Men Laxen var jobbig, drog bara i bettet, låg på och var allmänt svår. Anci märkte det så hon frågade om jag ville rida Zebbe istället. Jag tackade tacksamt ja och det var ett mycket smart val. Anci fick jobba på med Laxen och jag, jag red en mycket välskolad fyraåring, många äldre hästar är inte ens hälften så lydiga och då är Anci ändå inte riktigt nöjd. Anci ska ha mycket beröm över Zebbe eftersom hon har haft honom sen han var liten och hon har gjort allt jobb, ridit in honom och allt!

Efter Laxen blev det en tur på Bravado. Tur som jag faktiskt hade så träffade jag på Lotta, som äger Marre som står i samma stall. Hon skulle också rida så det blev en tur tillsammans med henne! Dom var jättefina och gissa vad??.... BRAVADO GALOPPERADE SIN FÖRSTA GALOPP PÅ SNART TVÅ VECKOR!! När jag var ute på Näset sist bestämde jag och vår tränare att jag skulle hålla mig från galoppen tills att han blev stadigare, lugnare och tills han kunde sortera upp saker i sitt lilla huvud. Malin, som vår tränare heter sa att jag skulle känna på honom när jag kunde börja med galoppen igen. Och idag när vi travade på en liten åker kände jag hur han balanserade upp sig och jag gav honom galoppskänkeln. Hästen tar galopp som om han inte gjort något annat. Åkern var kanske20-30 meter lång så vi tog den två gånger(Lita inte på min uppskattningsförmåga). Både Marre och Bravado galopperade mycket stadigt, jag och Lotta var mycket glada över våra hästar då.

Måste som vanligt påpeka hur otroligt duktig min fina kille är, han har blivit så balanserad, om han varit så balanserad när jag "provred" honom hade jag tippat på att han skulle varit riden mycket mer än vad han är!


Bild från andra gången jag red Bravado. Nu har han nästan slutat helt med bomullen. Fina killle<3
Jag har tänkt på en sak, Johanna måste göra om headern, nu när min saga med W så gott som är slut så måste en annan snygging få ta platsen i headern ;)

Elin

Kommentarer
Postat av: Lotta Karlsson

Det var superkul att få sällis av dig å Bravado i dag Elin! =) Å så duktiga dom var sedan! Marre överraskar sin "mamma" Varje gång vi är ut vare sig det är med vagn eller under sadel. Å Bravado är som förbytt när han är med dig, ni passar tillsammans. ;)

2012-06-16 @ 09:59:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0