Forever alone

Johanna åkte som sagt till Spanien igår, vi får hoppas på att hon har det bra!!

Jag har haft en riktig hästdag idag. Började med att åka till Näset för att rida Juvelin, red ut och travade och galopperade i skogen, härligt att rida en häst som "kan" ibland. Jag log som ett fån efteråt, Juvelin är så himla ffin att rida, jag tycker verkligen om henne.
Sen bar det av till Kungsnäs med bästa Saga, som idag skulle hoppa en LA med fina Flora och gissa vad... DE VANN, andra segern den här helgen, de har varit så duktig. Kan säga att jag var mycket stolt över att vara med idag. Jag tog emot Fina komentarer idag om dem, som jag sedan förmedlade till en glad Saga. Känslan att stå bredvid banan och se sin fina vän rida ärevarv med en blågul rosett på tränset och ett stort leende, nästan är lika roligt som att tävla själv. Så himla glad för hennes skull!!

När jag kom hem igen bar det av till finaste Bravado, som även idag såg ut som en lerpöl... Så idag borstade jag av honom och pussade på honom. Fina killen, han ska även vila imorgon eftersom han håller på att muskla om sig till ridhäst och än så länge blir han trött i ryggen om man rider för mycket, så han får vila ifrån sadeln och mig på ryggen ca tre dagar i veckan, då promenerar vi istället.
Får se hur jag ska göra, om jag ska rida honom till Juli någon gång, sen bara ha en vecka när han promenerar, så att han får vila helt och ta in allt nytt, hans huvud måste gå på helspinn, han tar in så mycket samtidigt! Men som sagt så får jag se hur det känns osv. blir han för trött i huvud så att allt bara låser sig, då får han absolut ta en paus. Mitt hjärta, hur ska jag klara mig utan honom sen?

Nu i veckan blir det mycket häst för mig. Jag ska rida Laxen imorgon och två dagar till den här veckan. Jag ska även rida Bravado tisdag, onsdag,fredag och troligtvis lördag. Torsdag blir det nog en kort promenad pga eventuell träningsvärk och för att gör böjövningarna som ska göra honom mjukare i sidorna.
På lördag ska även Laxen badas och det ska jag fixa.. Sen tidig söndag för att hjälpa Johanna, kommer nog bli en heldag.. Suck måste försöka lösa det på nåt sätt eftersom jag ska på middag på söndag eftermiddag..
Aja det löser sig, uppdaterar mer imorgon om Laxen.
Hare bra.
Elin


Vackra Juvelin får stå för bilden, Visst är hon underbart snygg?<3

Kommentarer
Postat av: Lollo

Hon är snygg men inte på den bilden;D

2012-06-15 @ 22:39:19
URL: http://louisellundberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0