Blandad dag med blandade känslor

Idag började jag dagen med att rida ner hästarna från betet tillsammans med Moa! Det gick jättebra och hästarna skötte sig super.
Sen gick jag upp för att rida Bravado, som var helt omöjlig. Jag tänker inte ens gå in på vårt ridpass närmare än att vi var ute i en timme på en runda som tar 30 minuter. Jag var så himla arg.. Men nu lämnar vi det bakom oss och det kan hända att han får en vilovecka nästa vecka, det känns som om att han håller på att slå knut på sig själv mentalt. Han vill så mycket och men han vet inte hur han ska göra.

Laxen skulle duschas och fixas inför imorgon. Så arg som ett bi gick jag ner till honom och klart att det skulle bli ännu segare.. Hans höger framsko var helt glapp, han hade raceat i hagen..  Jag ringde till Sofia och snäll som hon och Lisa, som skor Laxen, var så kom de så fort de kunde! Under tiden vi väntade på dem så gick jag upp och duschade Laxen. Han skötte sig mycket bra! Sen slog Lisa på honom skon. Moa hjälpte mig och flätade hans tjocka svans och "tofsade" manen så att den ska ligga på en sida imorgon. Sen fixade jag resten.

Nu håller jag på att bli förkyld så blir ingen tävling för mig imorgon, hade gärna följt med men jag vill inte riskera att åka på något värre än halsont....

Blir bildlöst idag..
Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0